Luoko verkkosivustosi myyntiä?

Onko sinulla verkkosivut, joille olet jo saanut jonkin verran näkyvyyttä netissä? Tottakai. Yrityksen tärkein syy luoda verkkosivut on kuitenkin kasvattaa näkyvyyttä ja sitä kautta tuottaa liidejä sekä lisätä myyntiä. Seuraavassa muutamia keinoja, joilla saat muunnettua verkkosivustosi tehokkaaksi myyntisivustoksi.

Ammattimainen ulkoasu

Kun on sivuston ulkoasu on ammattimainen, saat rakennettua luottamusta potentiaalisiin asiakkaisiin. Jos vierailija luottaa sinuun, niin on huomattavasti todennäköisempää että hän myös ottaa yhteyttä. Ammattimaiset sivut myös ilmaisevat, että otat itsesi sekä brändisi tosissaan.

Mielenkiintoinen sisältö

Mielenkiintoisella ja kohderyhmää puhuttelevalla sisällöllä saat pidettyä vierailijat sivuillasi kauemmin ja myöhemmin sitoutettua kävijät palaamaan sivuillesi. Mitä kauemmin he tutustuvat sinuun, tuotteisiisi tai palveluihisi, sitä varmemmin ne jäävät kävijän mieleen.

Yhteydenoton helppous

Varmista, että sivuillasi on jokin elementti, jonka kautta on sinuun on helppo ottaa yhteyttä. Se voi olla esimerkiksi jokaisella sivulla mukana kulkeva kelluva, ja tarvittaessa laajeneva, yhteydenottoelementti. Tarjolla on nykyään täysin reaaliaikaiseenkin kommunikointiin tarkoitettuja asiakakaspalvelutyökaluja, joiden ansioista vierailija voi aloittaa kanssasi keskustelun ja kysyä esimerkiksi tarkennuksia johonkin askarruttavaan asiaan.

Sivustolta on hyvä löytyä myös yrityksesi tai yhteyshenkilön sähköpostiosoite ja puhelinnumero, koska jokaisella potentiaalisella asiakkaalla on oma mieltymyksensä, miten ottaa yhteyttä. Fyysisen osoitteen näkyminen on myös todiste olemassaolostasi, vaikka varsinaista asiakaspalveluun varattua tilaa ei olisikaan käytössä.

Uutiskirjeen tilausmahdollisuus

Vierailijoista olisi hyvä saada edes jokin tunnistettava jälki, jolloin voit jatkaa asiakassuhteen rakentamista käynnin jälkeen. Kävijöille kannattaakin tarjota esimerkiksi uutiskirjeen tilausmahdollisuus ja kertoa millaista hyödyllistä sisältöä he kirjeiden kautta tulevat saamaan.

Yritä saada kontakti kävijöihin eri tasoilla

Yksi pieni lisäkeino on oman kuvasi laittaminen sivuille. Tämä voi tuntua tarpeettomalta, mutta se luo omalta osaltaan uskottavuutta ja persoonallisempaa kontaktia, kuin vain osoite sales@yritys.fi. Sillä ei ole niin suurta merkitystä, että onko kuva ammattilaisen ottama, kunhan se kuvastaa sinua ammattilaisena.

Myytävää sivustolle

Sivustolle kannattaa laittaa myös muutamia tuotteita tai palveluja myyntiin, tai ainakin lisätietoja mahdollisista palveluista ja tarjoomasta. Aina ei tarvitse olla laajaa verkkokauppaa, mutta mahdollinen lisätieto auttaa kävijää muodostamaan ostopäätöksiä etukäteen. Onko sinulla vara menettää asiakasta, joka poistui sivulta vain siksi, ettei saanut tuotteestasi tarvitsemaansa informaatiota heti?

Tehokas myyntiä luova sivusto?

Yksi muistisääntö on, että sivuston pitäisi luoda vierailijoiden määrästä vähintään 1-3 %:a liidejä, joista saadaan edelleen osa kotiutettua kaupoiksi. On olemassa lukuisia keinoja, joilla verkkosivustosta saadaan muokattua tehokas, ammattimainen ja uskottava myyntisivusto. Yllämainittuihin asioihin panostamalla on hyvä aloittaa matka kohti parempaa ja tehokkaampaa myyntiä.