Markkinoinnin automaation hyödyt?

Joka puolella voi nykyisin nähdä tuotteita ja palveluita, jotka pohjautuvat uusiin teknologioihin. Maailma kehittyy kiihtyvällä vauhdilla digitalisaation myötä, ja teknologia on alkanut vastaamaan paremmin kuluttajien ja yritysten vaativimpiinkin tarpeisiin. Uudet teknologiat ovat muuttaneet myös markkinointia ja myyntiä. Niiden avulla markkinointiin, myyntiin ja asiakkuuden hoitoon on käytettävissä moninaisia, entistä tehokkaampia uusia keinoja.

Mikä ihmeen markkinoinnin automaatio?

Markkinoinnin automaatio on kokonaisuus, jossa osallisena voi olla yksi tai laajempi joukko erilaisia automatisoituja asiakaskommunikaation prosesseja, joiden yhtenä tehtävänä on esimerkiksi tunnistaa anonyymi sivuilla vieraillut henkilö ja tämän tarpeet, sekä johdattaa tämä yrityksen asiakkaaksi. Markkinoinnin automaatiolla voidaan saada aikaan huomattavia kustannussäästöjä ja tyytyväisempiä asiakkaita, joille viestitään oikea-aikaisesti oikeita asioita seuraamalla potentiaalisen asiakkaan ostovalmiutta ja asiakasmatkaa.

Miksi ottaisin käyttöön markkinoinnin automaation?

Tiedostat ehkä muutoksen perinteisen markkinoinnin ja uusien innovatiivisten markkinointikeinojen välillä. Monien perinteisillä keinoilla markkinoivien yritysten tuotteiden tai palveluiden myynti on laskussa. Uudet markkinointitavat ja teknologiat jylläävät, ja niitä tehokkaasti käyttävät yritykset ovat etulyöntiasemassa. Onko sinulla varaa jäädä pois?

Tässä listattuna muutamia markkinoinin automaation tuomia hyötyjä

  • Automatisointi alentaa kuluja ja parantaa samalla sijoitetun pääoman tuottoa (ROI).
  • Automatisointi edistää tuottavuutta. Markkinointitiimi voi keskittyä tuottavampaan työhön, kuten uusien kampanjoiden suunnitteluun.
  • Automatisointi edistää myyntiä. Se kerää tietoa yksilön käyttäymisestä, demografisista tiedoista käyttäen pisteytyssysteemiä tunnistaakseen, onko liidi valmis tai riittävän laadukas, jotta se voidaan siirtää myyntitiimin hoidettavaksi.
  • Integroidun asiakkuudenhallintajärjestelmän (CRM) avulla voit reagoida asiakkaiden mielenkiinnon kohteisiin ja syventää proaktiivisesti asiakasuhdetta henkilökohtaisella tasolla.

Uuden kokeilu kannattaa. Voit aina käyttää rinnalla myös vanhoja markkinoinnin keinoja ja verrata niiden toimintaa keskenään.