ActiveCampaignilla asiakkaan koko digitaalinen ostopolku haltuun

Olemme olleet ActiveCampaignin suosittelija jo pitkään ja toteuttaneet järjestelmällä monenlaisia projekteja. Asiakkaan koko digitaalista ostopolkua ajatellen kokonaisuudessa on ollut muutamia isompia puutteita. Kehitystiimi tuntuu olevan ajantasalla ja tekee työtä sen eteen, että ActiveCampaign ei kalpenisi järeämpienkään markkinoinnin automaatioiden ja markkinoinnin ja myynnin CRM-järjestelmien rinnalla, ollen kuitenkin kustannuksiltaan ja käyttäjäystävällisyydeltään edelleen eri planeetalta. Tästä teimmekin jo vertailua aiemmin.

Vilkaise alta ActiveCampaignin tuoreimpia uudistuksia.

1. Liikenteen lähteiden tunnistaminen

Google Partner -toimistona meitä on häirinnyt se, että asiakasprofiiliin ei ole ollut aiemmin mahdollista tallentaa tietoa mistä mainoskampanjoista liidi on tullut sisään. Tämä on tärkeää ostopolun alkupäässä, jotta markkinoinnin panostuksia voidaan muuttaa toimivimpiin kampanjoihin. Samalla liikenteen lähteiden tunnistamisella on nykyisille kontakteille mahdollista käynnistää haluttu automaatio mikäli he ovat klikanneet johonkin tiettyyn online-mainonnan kampanjaan esimerkiksi Google Adwordsissa tai Facebookissa.

ActiveCampaign on korjannut tämän puutteet hatunnonoston arvoisella tavalla. Liikenteen lähteiden tunnistaminen toimii Google Analyticsista tutun, olemassa olevien kampanjoiden URL-parametrien avulla (mikäli kampanjat on tagitettu). Muistin virkistyksenä, kampanjoiden URL-osoitteita voi ja kannattaa luoda Googlen omalla ilmaisella URL- osoitteiden rakennustyökalulla.

2. Asiakaspalvelu ja lisämyynti

Samalla kun ostopolun alkupäätä on kehitetty, ActiveCampaign on kehittänyt asiakkaan ostopolulla myös varsinaisen ostopäätöksen jälkeistä loppupäätä, jossa kehitetään asiakasuskollisuutta ja tehdään lisämyyntiä. Tästä hyvänä esimerkkinä on toukokuun 2017 lopussa julkaistu Woocommerce-integraatio, jota hyödyntäen olemmekin jo tehneet verkkokauppaan markkinoinnin automaatiokehitystä. Integraatio mahdollistaa automaattisen lisämyynnin halutuille segmenteille monen tyyppisten sääntöjen perusteella. Tämä verkkokaupan markkinoinnin automatisointi tapahtuu ActiveCampaignissa samoilla välineillä kuin sisältömarkkinoinnin liidien hoivaaminen.

3. Offline-konversiot

ActiveCampaign julkaisi vasta myös natiivin iPad-applikaation, jolla saadaan toteutettua offline-konversioita. Applikaatiolla voidaan luoda kätevästi iPadille erilaisia lomakkeita esimerkiksi tapahtumiin iPad-ständille tai kahdenvälisiin kohtaamisiin. Applikaatio toimii ilman verkkoyhteyttä ja kontaktit synkronisoidaan kun verkkoyhteys on saatavilla. Tällöin liipaistaan myös mahdolliset lomakkeiden taustalla olevat automaatiot käyntiin.

Mikäli yrityksenne on kiinnostunut modernisoimaan digitaalista markkinointi ja myyntiä, väitämme olevamme kokeilemisen arvoinen kumppani. Saat meiltä tuoreita ja tuottavia ajatuksia, intohimoa ratkaista juuri teidän yrityksenne markkinoinnin ja myynnin haasteet. Omaamme myös pitkän kokemuksen markkinoinnin toimialalta monenlaisista projekteista ja ratkaisuista useilta eri toimialoilta.

Ota heti yhteyttä tai sovi 30 minuutin veloitukseton verkkotapaaminen.