Digimogulin markkinoinnin ja myynnin palvelut vahvistuvat

eeva-suojanen.jpg

Asiantuntijajoukkomme kasvoi entisestään, kun KTM Eeva Suojanen rekrytoitiin Digimogulin tiimiin. Eeva aloitti 2.5. Digital Marketing & Sales Specialistin tehtävässä. Eevalla on vahva myynnillinen tausta ja monipuolista osaamista digitaalisen markkinoinnin eri osa-alueilta.

Markkinointia myynnin tavoitteiden näkökulmasta

Eeva on työskennellyt yritysmyynnin ja -markkinoinnin parissa jo 16 vuoden ajan ja osallistunut monenlaisiin myynnin kasvattamisen, uusasiakashankinnan ja liidigeneroinnin projekteihin.

–Yritysten parempi menestyminen on aina ollut tekemiseni keskiössä. Yritykset ja niiden menestystarinat ovat kiehtovia. Yrityksen menestyminen vaatii onnistumista monella osa-alueella, mutta myynnin sujuminen on elintärkeää. Markkinoinnin tuleekin palvella myynnin tavoitteita, Suojanen sanoo.

Runsaudenpula taklataan suunnittelemalla

Myyminen ja ostaminen ovat viime vuosien aikana olleet suuressa muutoksessa ja sama kehitys tulee varmasti jatkumaan vielä pitkään. Markkinoinnissa on myös tapahtunut paljon muutoksia – erityisesti siinä, että mahdollisuuksia on lähes loputtomasti. Markkinointikanavia on valtavasti ja toteutustapoja vielä enemmän. Sisältöjen odotetaan olevan monipuolisia ja puhuttelevan potentiaalisia asiakkaita melkeinpä yksilöllisesti. Tässä saattaa monella mennä sormi suuhun, kun yhtä aikaa pitäisi olla kaikkia kiinnostava ja olla esillä kaikkialla.

Eeva uskoo siihen, että markkinoinnin hyvä toteutus perustuu aina hyvään suunnitelmaan. Kun ensin selvitetään, mitkä ovat oleellisimmat tavoitteet ja määritellään tärkeimmät asiakasryhmät, on huomattavasti helpompi päättää, missä kanavissa markkinointia kannattaa tehdä ja mihin panostaa. Kaikkialla ja kaikille kohderyhmille ei tarvitse näkyä.

Hyvä suunnitelma ei tarkoita sitä, että mitään muutoksia ei koskaan tehdä. Tekemisen tuloksia pitää seurata, mitata ja analysoida. Jatkuvalla kehittämisellä ja kokeilemalla rohkeasti uusia asioita, päästään joko parempiin tuloksiin tai saadaan selville, mikä ei toimi. Jos taas jäädään varovaisesti paikoilleen, pysytään keskinkertaisessa lopputuloksessa ja muut menevät ohi oikealta ja vasemmalta.

Automaatio tehostaa tekemistä

Kun perimmäiset tavoitteet on kirkastettu ja sopivat markkinointikanavat valittu, voidaan käytännön tekemistä tehostaa markkinoinnin automaatiolla. Tämä on aihepiiri, jossa monella yrityksellä on vielä ensimmäisetkin askeleet ottamatta. Eevalla on kokemusta markkinoinnin automaation hyödyntämisestä useamman vuoden ajalta ja sielläkin parhaat toteutukset alkavat kunnollisesta pohjatyöstä. Tehdään valmiiksi kiinnostavia sisältöjä ja luodaan toimintoketjuja, jotka automaattisesti tarjoavat sisältöjä prospekteille oikeaan aikaan ja pitävät mielenkiintoa yllä. Kun prospektia on riittävästi lämmitetty, se annetaan myynnille kaupan klousaamista varten.

Eeva odottaa pääsevänsä heti kiinni mielenkiintoisiin haasteisiin.

On huippua päästä auttamaan Digimogulin asiakkaita menestykseen ja haastamaan itseäni jatkuvasti muuttuvassa digimarkkinoinnin maailmassa!
— Eeva Suojanen, Digital Marketing & Sales Specialist

Digimoguli on kasvumarkkinoinnin asiantuntijatalo, joka auttaa yrityksiä digitaalisessa liiketoiminnassa. Markkinoinnin ja myynnin kehittämisen lisäksi palvelut pitävät sisällään verkkopalvelutoteutukset ja videotuotannon.