Facebook-mainonta ja markkinoinnin automaatio

facebook-custom-audiences-activecampaign.jpg

ActiveCampaign on monikanavainen markkinoinnin automaatio, jolla onnistuu konepellin alla tapahtuvien myyntiin tähtäävien automaatioprosessien ohella oikea-aikainen viestintä useammassa eri kanavassa. Monikanavaisen ja oikea-aikaisen viestinnän tarkoituksena on luoda vahvempi suhde CRM:ssä olevaan asiakasdataan yksilötasolla. Samalla saadaan aikaan enemmän konversioita ja autetaan potentiaalisia asiakkaita automaation keinoin kohti ostopäätöstä.

Olemme virallisesti sertifioitu ActiveCampaign konsultti ja tiedämme mitä kehitystä ActiveCampaignissa tapahtuu. Tuoreimpana virallisena julkistuksena muutama päivä sitten on tullut Facebook Custom Audiences -mainonnan (mukautetut kohderyhmät) käyttö yhtenä markkinoinnin automaation viestintäkanavana sähköpostin ja verkkosivuilla näytettävien viestien ohella.

Miten ActiveCampaign ja Facebookin mukautetut kohderyhmät toimivat yhteen?

Käytännössä ActiveCampaignin CRM:ssä oleva henkilö voidaan lisätä erilaisten ehtojen avulla automaattisesti Facebookin mukautettuun kohderyhmään ja tälle ryhmälle voidaan näyttää haluttua Facebook-mainontaa. Henkilö voidaan myös luonnollisesti poistaa mukautetusta kohderyhmästä automaattisesti. Facebookin Custom Audiences –mainokset konvertoivat huomattavasti tehokkaammin kuin esimerkiksi demografisten tietojen pohjalta tehty kohdentaminen. 

facebook-mukautettu-kohdetyhma.jpg

Facebookin mukautettuja kohderyhmiä on voinut rakentaa toki ennenkin ”manuaalisesti” ladattavilla excel/csv-listoilla. Nyt ActiveCampaignilla tehtynä listojen siirtelyn voi unohtaa ja ottaa Custom Audiencen hyödyntämisen mukaan markkinoinnin automaatioprosessiin.

Facebook-pikselin hyödyntäminen mukautetun kohderyhmän rakentamiseen onkin sitten aivan oma tarina. Tässä tavassa tullaan erilaisiin uudelleenmarkkinoinnin (Remarketing) ja samankaltaisten kohderyhmien (Lookalike Audiences) taktiikoihin. Kerromme niistäkin halutessasi lisää jos haluat keskustella millä online-mainonnan keinoilla päästäisiin parhaimpiin tuloksiin markkinoinnissanne.

ActiveCampaignin kehityksen taustalla monikanavaisessa markkinoinnin automaatiossa on ajatus tavoittaa oikea ihminen, oikeaan aikaan, oikealla viestillä. Mitä useampi kanava on käytettävissä, sitä paremmin se onnistuu. Facebook on maailman suosituin media, jossa ihmiset viettävät aikaa. Joten ei hullumpi kehityssteppi ActiveCampaignilta, vai mitä?

Digimoguli on virallisesti sertifioitu ActiveCampaign konsultti. Meillä on suora yhteys ActiveCampaignin tiimiin ja laajennettuihin tukipalveluihin. Voimme taata asiakkaillemme, että markkinoinnin ja myynnin automaatioiden suunnittelu, käyttöönotto ja koulutus tehdään uusinta tietoutta hyödyntäen ActiveCampaignin omien suositusten mukaisesti.