Liikuntakeskuksen 360 asteen virtuaaliesittely

Toteutimme oululaiselle Liikuntakeskus Oz MAXille 360 asteen virtuaaliesittelyn. Kuvasimme liikuntakeskuksen viihtyisät tilat useista eri kuvakulmista ja upotimme kuvat katseltaviksi Oz MAXin verkkosivustolle.

360 asteen kuva (tai video) on pallo, jonka sisältä kuvaa voi tarkastella eri puolilta. Selaimessa kuvakulmaa voi vaihtaa tarttumalla hiirellä kuvaan. 360 asteen toteutuksemme toimivat ilman ylimääräisiä selaimen liitännäisiä ja ovat myös täysin mobiiliyhteensopivia.

Seuraava taso 360 asteen kuvauksessa on toteuttaa stereokuva, jonka katsomiseen tarvitaan erilliset lasit. Tällöin päästään huomattavasti realistisempaan kokemukseen, mutta toisaalta kuvien katsojamäärä tippuu tällä hetkellä radikaalisti, koska suurimmalla osalla ei laseja ole käytettävissä.

Alla esimerkkinä kuva Oz MAXin kuntosalista. Voit katsoa kaikki Oz MAXin 360 kuvat täältä.

Oz MAX / Kuntosali - Kuntosali - 360 asteen kuva

Vierailumme tämän vuoden Slushissa osoitti, että virtuaalitodellisuus (Virtual Reality), lisätty todellisuus (Augmented Reality) ja Mixed Reality ovat nyt kuumia ja nopeasti kehittyviä alueita. Erilaiset käyttökohteet ja sovellukset näiden ympärillä kasvattavat koko ajan lisää kysyntää.

Digimoguli on toiminut alusta saakka liikuntakeskuksemme digitaalisen markkinoinnin kumppanina. Digimogulin osaaminen, kokemus ja joustava palvelu ovat olleet aivan omaa luokkaansa.
— Jyrki Autio, toimitusjohtaja, Liikuntakeskus Oz MAX
 

Tällaiset kevyet 360 asteen virtuaaliesittelyt verkkosivuilla ovat erinomainen ja edistyksellinen tapa esitellä kattavasti esimerkiksi erilaisia tiloja. Toteutustekniikat ja -tavat ovat tulleet pienillekin yrityksille kustannuksiltaan järkeväksi. Kysy lisää.