Google Analytics

Google Analytics tarjoaa tärkeää tietoa verkkosivuston, markkinoinnin ja verkkoliiketoiminnan kehittämiseen.

Google Analytics sisältää paljon erilaisia ominaisuuksia kävijämäärien ja sivulatausten taustalla. Google Analyticsilla nähdään, mistä kanavista kävijät tulevat verkkosivustoon ja mitkä markkinointikampanjat ovat tehokkaimpia. Analytics sisältää lukuisia erilaisia mittareita ja sillä voidaan mitata myyntiä, tiedostojen latauksia, videon toistoja ja muita liiketoiminnan kannalta tärkeitä tavoitteita.

Google Analyticsin hyötyjä

Mainonnan mittaaminen

Analyticsilla nähdään mitkä mainonnan panostukset tuottavat tulosta. Kun mainostetaan useassa digitaalisessa kanavassa käyttäen esimerkiksi hakukonemainontaa, displaymainontaa, sosiaalisen median mainontaa, on tärkeää tietää, miten mikäkin kanava toimii. Mittaaminen auttaa kehittämään mainontaa investoimaan oikeisiin asioihin.

Suosituin sisältö

Sisältöraporteista nähdään suosituimmat sivut ja kuinka kauan sivuilla keskimäärin viivytään. Sivustohaun raporteista voidaan nähdä mitä sisältöjä sivuilla käyvät ihmiset etsivät. Näiden raporttien perusteella voidaan kehittää niin sisältöjä kuin yrityksen tuotteita- ja palvelujakin.

Sosiaalisen median tulokset 

Google Analytics mahdollistaa sosiaalisen median markkinoinnin tehon mittaamisen. Analyticsilla voidaan tarkastella, miten sosiaalinen media tuottaa liikennettä sivuille ja miten sen avulla saavutetaan sivuston tavoitteita. Raporteista nähdään sosiaalisen median kanavien kautta tulleiden kävijöiden tulosprosentit ja jopa rahallinen arvo. Tämä auttaa käyttämään aikaa oikeisiin kanaviin.

Onnistu mittaamisessa avullamme

Olemme Google Partner -kumppaniyritys. Hyödynnämme Googlen sertifioimana toimijana Analytiikkaa digitaalisen markkinoinnin optimoinnissa ja verkkopalvelujen kehittämisessä. Kysy myös koulutuksista!